Markaz va bo’limlar

        Bo’lim haqida

      O’zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi Qonunlari, O’zbekiston Respublikasi Prezidenti Farmon va farmoyishlari, Kadrlar tayyorlash milliy dasturi, Ta’lim to’g’risidagi Qonun, O’zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining ta’lim va yosh avlodni tarbiyalash, bilim berish haqidagi amalga tadbiq etilgan qarorlari, shuningdek, O’zbekiston Respublikasi oliy va o’rta-maxsus ta’lim vazirligi farmoyish, buyruq, nizom va yo’riqnomalari, O’zbekiston Respublikasi Mehnat Kodeksiga, Filial Nizomi, yo’riqnomalari va tegishli ko’rsatmalari asosida ish olib boradi. Filial mehnat ichki tartib-qoidalariga, reglamentga, nazorat qoidalariga, mehnat intizomiga, lavozimiy yo’riqnomalarga amal qiladi, o’rnatilgan qonun-qoidalarga, huquqiy tartibga muvofiq xodimlar ishini tashkil etadi. Filial rahbariyati bilan birgalikda mutaxassisligiga va kvalifikatsiyasiga ega bo’lgan, ish saviyasi, uslubi talabga javob bera oladigan professor-o’qituvchilar, ma’muriy va xizmat ko’rsatuvchi xodimlar bilan ta’minlashni tashkil etadi. Kadrlar bo’limining professor-o’qituvchi, ma’muriy va xizmat ko’rsatuvchi ishchi-xodimlar hamda talabalar bilan ishlash inspektorlari bevosita kadrlar bo’limi boshlig’i topshirig’i va ko’rsatmalariga muvofiq ishni tashkillashtiradi. Belgilangan tartibda yo’riqnoma asosida ish olib boradi. Ularning ish faoliyatini bo’lim boshlig’i nazorat qiladi.

     
Xodimlar bo’limi boshlig’i -Ismoilova Nasiba Abdurasulovna

      Bo’lim vazifalari

         Kadrlar tayyorlash milliy dasturida belgilangan maqsadlarga erishish va uni tatbiq etish uchun unumdor va samarali mehnat qilishni tashkil etadi. Kadrlarni joy-joyiga qo’yish bo’yicha rahbariyatga takliflar kiritadi. Filial shtat jadvalini moliya-reja bo’limi bilan birgalikda muvofiqlashtiradi va shtat jadvaliga asosan ish olib boradi. Professor-o’qituvchi, ma’muriy va xizmat ko’rsatuvchi xodimlarni ishga olish, ishdan bo’shatish, lavozimini o’zgartirish, mehnat ta’tili berish va muddatidan avval ishga chaqirib olish, qo’shimcha ta’tillar, tanlovdan, attestatsiyadan o’tish muddatlarini aniqlab, belgilashni nazorat etadi. Professor-o’qituvchi va xodimlarini Filial ichki tartib-qoidalariga amal qilishi va O’zbekiston Respublikasi qonunlarini buzmasliklarini umumiy nazorat qilish, ularni rag’batlantirish, moddiy yordam ko’rsatish, intizomiy jazo choralarini qo’llash yuzasidan buyruq tayyorlaydi. Harbiy xizmatga majbur bo’lganlar, harbiy xizmatga chaqiruv yoshidagi o’smirlarning hisobini tegishli bo’lim (2-bo’lim) bilan hamkorlikda olib boradi va nazorat qiladi. Professor-o’qituvchi, ma’muriy va xizmat ko’rsatuvchi xodimlar va talabalarning shaxsiy ish jildini, shaxsiy kartochkasini (T-2 shakl), shaxsiy ma’lumotnoma (ob’ektivka) shakllantiradi, belgilangan tartibda yuritilishini tashkil etadi. Professor-o’qituvchi, ma’muriy va xizmat ko’rsatuvchi xodimlarga shaxsiy guvohnoma, ma’lumotnoma berishni o’z vaqtida muddatini uzaytirilishini nazorat etadi. Mehnat daftarchasi va akademik ma`lumotnoma blankalarini ishlatish, hisobining yuritilishini nazorat qiladi. Nafaqa yoshiga yetgan xodimlarni hisobini yuritadi, ularga o’z vaqtida pensiya tayinlanishi uchun kerakli hujjatlarni tayyorlaydi. Kasallik varaqalarini rasmiylashtiradi. Filialdagi professor-o’qituvchi, ma’muriy va xizmat ko’rsatuvchi xodimlarning va talabalarning belgilangan shaklda stastistik hisobotlarini olib boradi.

       YAMMT bazasiga ishga qabul qilingan va mehnat shartnomasi bekor qilingan pedagog-xodimlar bo`yicha ma‘lumotlarni shakllantirib boradi.

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

 

Devonxonaning asosiy vazifalari:

– Filial hujjatlarini yuritilishini belgilangan tartibda boshqa bolimlar va bolinmalar bilan bevosita hamkorlikda tashkil etish va yuritish;

– jismoniy va yuridik shaxslardan kelib tushayotgan yozma murojaatlarni qabul qilish, royxatdan otkazish, ularga nazorat kartochkasi ochib, rahbariyatga rezolyutsiya olish uchun kiritish, songra ijrochiga ijro uchun etkazish, har chorak vazirlikka hisobot berib borish; 

– devonxonaga kelib tushayotgan korrespondentsiyalarni oz vaqtida, ularni toliqliligini tekshirib belgilangan tartibda qabul qilish, 1b, 2b, 4b kartochkalar  rasmiylashtirish va rahbariyatga rezolyutsiya olish uchun kiritish, hujjatlarning nusxa kopaytirish kerak bolganlarini kopaytirib, nazoratga olish uchun ichki nazorat va monitoring bolimiga va ijrochiga etkazib berish; 

– Filialdan  chiqish xatlarini belgilangan tartibda rasmiylashtirish va ularni jonatish (aloqa bolimi, kuryer orqali, faks va boshqalar orqali).



Bo’lim haqida

Ta’lim sifatini nazorat qilish bo‘limi O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining 2017 yil 18 iyuldagi “O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Ta’lim sifatini nazorat qilish davlat inspeksiyasi faoliyatini tashkil etish to‘g‘risida”gi 515-son qarorining 14-bandiga muvofiq tashkil etilgan bo‘lib, bevosita Toshkent tibbiyot akademiyasi Chirchiq filiali tarkibiga kiradi. 

Bo‘lim o‘z faoliyatini O‘zbekiston Respublikasi Konstitutsiyasi, O‘zbekiston Respublikasining “Taʼlim to‘g‘risida”gi qonuni, Kadrlar tayyorlash milliy dasturi, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisining palatalari qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi qarorlari va farmoyishlari, Davlat inspeksiyasi hamda TTA rektorining buyruqlari va qonuniy ko‘rsatmalariga, shuningdek Bo‘lim to‘g‘risidagi Nizomga muvofiq olib boradi.


Boʻlim boshligʻi:  Ergasheva Malika Xakimjonovna

Bo‘limning asosiy maqsadi

        Ta’lim sifatini nazorat qilish (TSNQ) bo‘limining asosiy maqsadi TTACHF  talabalari bilimlarining davlat ta’lim standartlariga muvofiqligini o‘rganib borish, tahlil qilish, kadrlar tayyorlash sifati monitoringini yuritish, TTACHFni ichki attestatsiyadan o‘tkazishni tashkil etish va uning natijalari bo‘yicha ta’lim sifatiga salbiy ta’sir etuvchi omillarni aniqlash hamda ularni bartaraf etish va oldini olish choralarini ko‘rishdan iborat.

TSNQ bo‘limining asosiy vazifalari quyidagilardan iborat:

  • ta’lim yo‘nalishlari va mutaxassisliklarning davlat ta’lim standartlari (DTS), malaka talablari, o‘quv rejalari va fan dasturlari bilan ta’minlanganligini tahlil etish va ularni ekspertiza qilish;
  • TTACHFda ta’lim jarayoni sifatini, uning o‘quv adabiyotlari va o‘quv-uslubiy materiallar bilan ta’minlanganlik darajasini o‘rganish;
  • TTACHF talabalari bilimlarining DTSga muvofiqligini o‘rganib borish, tahlil qilish;
  • ta’lim sifatini oshirishga qaratilgan normativ-huquqiy hujjatlar ijrosini ta’minlash;
  • kadrlar tayyorlash sifati monitoringini yuritish;
  • TTACHFni ichki attestatsiyadan o‘tkazishni tashkil etish, natijalari bo‘yicha ta’lim sifatiga salbiy ta’sir etuvchi omillarni aniqlash, ma’lumotlarni TTACHF direktoriga hamda  Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligining Ta’lim muassasalari faoliyatini tashkil etish, litsenziyalash, ta’lim sifatini ta’minlash departamentiga taqdim etish;
  • attestatsiya, ta’lim sifatini o‘rganish bilan bog‘liq jarayonlarda TTACHFda aniqlangan kamchiliklar va nuqsonlarni o‘z vaqtida bartaraf etilishi ustidan nazorat o‘rnatish;
  • ta’lim sifatini belgilovchi ko‘rsatkichlarning holatini monitoring qilish va aniqlangan muammolar va kamchiliklar yuzasidan tegishli tarkibiy tuzilmalarga takliflar berish;
  • ta’lim sifatini oshirish maqsadida professor-o‘qituvchilarning malakasini oshirish jarayonida zamonaviy usullar va uslublardan foydalanish samaradorligini  tahlil qilish;
  • TTACHFning tarkibiy tuzilmalarida (fakultet, kafedra, bo‘lim, markaz) pedagog xodimlarning kasbiy malakasi holatini, shuningdek oliy o‘quv yurtidan keyingi ta’lim hamda malaka oshirish va qayta tayyorlash yo‘nalishlaridagi sifat darajasini aniqlash maqsadida ichki monitoringni o‘tkazish, tahliliy ma’lumotlarni tayyorlash, aniqlangan kamchilik va muammolarni bartaraf etish bo‘yicha TTACHF  rahbariyatiga takliflar kiritish;
  • TTACHF professor-o‘qituvchilari tayanch ma’lumotlarining tegishli dars beradigan fan(lar)iga mosligini tahlil qilish yoki ularning tegishli qayta tayyorlashdan o‘tganligini yoki mos ixtisoslik bo‘yicha ilmiy unvon, darajaga ega ekanligini o‘rganish va xulosalarni TTACHF  direktoriga ma’lum qilish;
  • TTACHFning o‘quv jarayoni, ilmiy-tadqiqot va ilmiy-uslubiy ishlar rejalarining bajarilishini monitoring qilish;
  • ta’lim jarayoni moddiy-texnik bazasi holatini tahlil qilish, uni rivojlantirish va takomillashtirish bo‘yicha takliflar berish;
  • TTACHFda talabalar amaliyotining ta’lim yo‘nalishlari va mutaxassisliklarni inobatga olingan holda tashkil etilganligini va uning samarasini nazorat qilish;
  • Departamentning topshirig‘iga binoan oliy ta’lim muassasalar reytingini aniqlashga va baholashga oid ma’lumotlarni to‘plashda, o‘tkaziladigan attestatsiya va ta’lim sifatini o‘rganish bilan bog‘liq jarayonlarda ishtirok etish;
  • talabalar bilimini baholash jarayonini tahlil qilish asosida reyting ballarining xolisligini, shaffofligini va sifat darajasini baholash;
  • TTACHFdagi ijtimoiy muhit, kadrlar tayyorlash va ta’lim sifatini o‘rganish maqsadida doimiy ravishda talaba, ota-ona, professor-o‘qituvchi va kadrlar iste’molchilari o‘rtasida ijtimoiy so‘rovlar o‘tkazish;
  • TSNQ bo‘limi xodimlarining kasbiy mahoratini oshirish, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining “Iste’dod” jamg‘armasi yoki xalqaro loyihalar va TTACHF hisobidan rivojlangan xorijiy davlatlarning nufuzli o‘quv va ilmiy markazlari tajribasini o‘rganish va ularni ta’lim jarayoniga tatbiq etish;
  • TTACHF reytingini xalqaro darajaga ko‘tarishga qaratilgan chora-tadbirlarni oliy ta’lim muassasasi rahbariyati bilan birgalikda ishlab chiqish va uni ijrosini ta’minlashda faol ishtirok etish;
  • TTACHF tegishli tarkibiy tuzilmalari bilan hamkorlikda ta’lim sifatini oshirishga qaratilgan o‘quv seminarlari va treninglarni o‘tkazish;
  • TTACHFda jamoatchi ekspertlar bazasini shakllantirish va ular bilan qo‘yilgan vazifalar doirasida seminar mashg‘ulotlarini muntazam ravishda o‘tkazib borish;
  • o‘quv jarayoni bilan ishlab chiqarish o‘rtasidagi integratsion hamkorlik, innovatsion g‘oyalar, ishlanma va texnologiyalarning amaliy tadbig‘i masalalari monitoringini yuritish;
  • TTACHF  Kengashida, davra suhbatlari va anjumanlarda TSNQ bo‘limi tomonidan ta’lim sifatini oshirishga oid amalga oshirilgan o‘rganish va monitoring natijalari to‘g‘risida ma’lumotlar berib borish;
  • ta’lim sifati holatini o‘rganish natijalariga asoslanib tegishli takliflarni TTACHF  rahbariyatiga taqdim etish
Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Fuqaro va mehnat muhofazasi bo‘limi vazifalari:

  • TTA Сhirchiq filialida fuqaro va mexnat muhofazasi, yong‘in xavfsizligi ishlari bo‘yicha ishlarni tashkillashtiradi.
  • TTA Сhirchiq filialining tuzilmalari tomonidan mexnat muxofazasi va yong‘in xavfsizligi bo‘yicha qonuniy  va meʼyoriy   xuquqiy  aktlarga  amal qilinishini  nazorat qiladi..
  • TTA Сhirchiq filialida ishchi xodimlar va talabalar uchun sog‘lom va xavfsiz sharoitlarni yaratishni  tashkillashtirishda qatnashadi  va travmatizmni oldini olish bo‘yicha profilaktika ishlarini olib boradi.
  • TTA Сhirchiq filialida ishchi xodimlarni mexnat muhofazasi va texnika xavfsizligi bo‘yicha kirish yo‘rig‘idan o‘tkazadi va  ish joylarida yo‘riqdan o‘tkazishni, o‘qitish va bilimlarini tekshirish va imtixondan o‘tkazishni tashkillashtiradi.
  • TTA Сhirchiq filialida ishchi xodimlar  o‘rtasida  fuqaro  va mehnat muhofazasi ,yong‘in xavfsizligi bo‘yicha   axborot va targ‘ibot ishlarini olib boradi.
  • TTA Сhirchiq filialining bo‘lim va kafedralarini fuqaro  va mexnat muxofazasi, yong‘in xavfsizligi bo‘yicha qoidalar ,normalar,maʼruza yo‘riqnomalar, videoroliklar, yo‘riqnomalar, plakatlar va turli ko‘rgazmali dasturlar bilan  taʼminlaydi.

 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.
               O‘quv-uslubiy boshqarmaning asosiy vazifalari
  1. O‘quv-uslubiy boshqarma ta’lim jarayonini o‘rnatilgan tartibda tasdiqlangan davlat talim standartlari, o‘quv va ishchi o‘quv rejalari, fanlar bo‘yicha namunaviy va ishchi o‘quv dasturlari, fan sillabuslariga muvofiq tashkil etadi, ular asosida dars jadvallarini tuzadi va uni barcha kafedralar tomonidan to‘liq bajarilishini ta’minlaydi.
  2. Kafedralar va o‘quv jarayoniga daxldor boshqa tarkibiy tuzilmalar faoliyatini o‘zaro muvofiqlashtiradi.
  3. Muntazam ravishda har bir ta’lim yo‘nalishi va magistratura mutaxassisligi bo‘yicha davlat ta’lim standartlari, o‘quv rejalar, fanlar dasturlari, sillabuslarini rivojlangan davlatlar tajribasi va zamon talablari asosida takomillashtirish bo‘yicha ish olib boradi. Shuningdek, me’yoriy hujjatlarni o‘quv jarayoniga tatbiq etish davrida ulardagi yaxshi ishlamayotgan me’yorlarni aniqlaydi va ularni yanada takomillashtirish bo‘yicha tegishli tavsiya hamda takliflar tayyorlaydi.
  4. Kafedra, tegishli boʻlimlar bilan birgalikda baholashning amaldagi tizimini qo‘llash, o‘qitish sifatini nazorat qilish, talabalar o‘zlashtirishi monitoringini olib boradi.
  5. Mamlakatda va xorijda qo‘llanilayotgan zamonaviy axborot va pedagogik texnologiyalar va amaliy tajribalarni o‘rganadi, umumlashtiradi va o‘quv jarayoniga joriy etadi.
  6. Kurs ishi, bitiruv malakaviy ishi, magistrlik dissertatsiya mavzularini soha islohotlarni chuqurlashtirish, jamiyatni demokratlashtirish va shu kabi mamlakatimizning rivojlanish strategiyasini dolzarb muammolarga bag‘ishlanishini ta’minlaydi hamda muayyan korxona misolida yozilishini nazorat qiladi.
  7. Tegishli boʻlimlar va kafedralar bilan birgalikda ishchi o‘quv rejalari, fanlarning o‘quv va ishchi dasturlari, sillabuslari, darsliklar, o‘quv qo‘llanmalar, boshqa turdagi o‘quv-uslubiy hujjatlarni ko‘rib chiqadi va tavsiya etish yoki tasdiqlash uchun O‘quv-uslubiy Kengashi hamda Kengashiga taqdim etadi.
  8. Talabalarni kafedralar tomonidan o‘quv dasturlari va boshqa o‘quv-uslubiy hujjatlar bilan ta’minlanishini nazorat qiladi.
  9. Universitet professor-o‘qituvchilari tomonidan bajariladigan o‘quv yuklamalari taqsimoti, professor-o‘qituvchilarning shtat jadvalini o‘rganib chiqadi va rejalashtiradi.
  10. Vaqt me’yorlari asosida universitetning shtatdagi professor-o‘qituvchilari, kafedra mudirlari va tegishli boʻlimlar o‘quv yili davomida bajarishi shart bo‘lgan o‘quv yuklamalari, o‘quv-uslubiy, ilmiy-tadqiqot va tashkiliy-uslubiy ishlar hajmini va tarkibini aniqlaydi hamda tasdiqlash uchun universitet Kengashiga olib chiqadi.
  11. Kafedralarda rejalashtirilgan o‘quv yuklamalarining bajarilishi monitoringini olib boradi va soatbay ishlaydigan professor-o‘qituvchilarning hujjatlarini rasmiylashtiradi.
  12. Kafedralar, professor-o‘qituvchilarning yillik hisobotlarini ko‘rib chiqadi, qabul qiladi va universitetning yillik umumiy hisobotini tayyorlashda qatnashadi.
  13. Universitet shtatidagi va soatbay professor-o‘qituvchilarning o‘zaro tajriba almashishlarini ta’minlash maqsadida ochiq darslar tashkil qiladi.
  14. Universitet Kengashi va O‘quv-uslubiy Kengashi qarorlarini o‘quv jarayoniga joriy etish yuzasidan chora-tadbirlarni amalga oshiradi.
  15. Mutaxasisslik fanlaridan davlat imtihoni, magistrlik dissertatsiyalari himoyasi bo‘yicha barcha tashkiliy ishlarni rejalashtiradi. Davlat attestatsiya komissiyasi ishini tashkil etish (DAK) bo‘yicha zaruriy hujjatlarni tayyorlaydi va ularni universitet bo‘linmalari, tegishli boʻlimlar va kafedralarga yetkazadi, DAK ishini nazorat qiladi, DAK hisobotlarini o‘z vaqtida bajarilishini va O‘quv-uslubiy boshqarmaga topshirilishini talab qiladi.
  16. Universitet kafedralarining kabinet mudirlari, tegishli boʻlimlarning o‘quv-uslubiy faoliyatini boshqaradi, ularning ish hujjatlarini yuritishlari va mehnat intizomiga rioya etishlarini nazorat qiladi.
  17. Kafedra professor-o‘qituvchilarining zamonaviy pedagogik va axborot texnologiyalar hamda chet tillar bo‘yicha malakasini oshirish maqsadida seminarlar tashkil etadi.
  18. Universitet kafedralarning o‘quv-uslubiy faoliyatini doimiy nazorat qilib boradi, o‘quv-uslubiy ishlarini yaxshilash bo‘yicha takliflar beradi va universitet Kengashi va O‘quv-uslubiy kengashlari muhokamasiga kiritadi.
  19. Hemis axborot tizimining “Infrastruktura” menyusiga taalluqli bo‘lgan o‘quv binolari va o‘quv auditoriyalari ro‘yxatini shakllantirish.
  20. Hemis axborot tizimining “Fanlar bazasi” menyusiga taalluqli bo‘lgan fanlar guruhlari va fanlar ro‘yxatlarini shakllantirish.
  21. Hemis axborot tizimining “O‘quv jarayoni” menyusiga taalluqli bo‘lgan o‘quv yillari, baholash tizimlari, baholar turlari, reyting qaydnomalari turlari, o‘quv juftliklari ro‘yxatlarini hamda imtihonlar roʻyxatlarini shakllantirish.
  22. Hemis axborot tizimining “Statistika” menyusiga taalluqli bo‘lgan oliy ta’lim muassasasi darajasida talabalar va o‘qituvchilar to‘g‘risidagi statistik ma’lumotlarni shakllantirish.
  23. Akademik qarzdor bakalavriat ta’lim yo‘nalishlari va magistratura mutaxassisliklari talabalarining qayta o‘zlashtirish uchun o‘qishni tegishli boʻlim tomonidan tashkil etilishini nazorat qiladi.
  24. Talabalarning ishlab chiqarish, malakaviy va boshqa turdagi amaliyotlarini tegishli boʻlim tomonidan tashkil etilishini nazorat qiladi.
  25. Amaliyotlarni tashkil etish va o‘tkazish yuzasidan uslubiy kursatmalar ishlab chiqadi hamda mas’ullardan amaliyot hisobotlarini topshirilishini talab qiladi.
  26. Talabalarning tegishli boʻlimlardagi shaxsiy hujjatlari, reytingi qaydnomalarini va shu kabi boshqa hujjatlarni to‘g‘ri rasmiylashtirilishini doimiy nazorat qilib boradi.

 

 

Bo`limning asosiy maqsadi

Jamiyatda yuksak ma`naviy fazilatlarni kamol toptirish, milliy mafkurani shakllantirish, yoshlarni boy tarixiy va madaniy merosimizga, milliy an`analarimizga, umuminsoniy qadriyatlarga hurmat, Vatanga muhabbat, milliy istiqlol g`oyalariga sadoqat ruhida tarbiyalash, keng fikrli, sog`lom, jismoniy, aqliy va ma`naviy jihatdan barkamol, ijtimoiy-siyosiy, huquqiy, iqtisodiy sohalardagi islohotlarning mohiyatini tushunadigan hamda ularni yangi ijtimoiy munosabatlar orqali hayotga targ`ib eta oladigan shaxslarni shakllantirish bo`lim faoliyati maqsadining asosini tashkil etadi.

 

Bo`limning asosiy vazifalari:

Talabalar dunyoqarashini shakllantirishda milliy va umuminsoniy qadriyatlar, xalqimizning boy tarixiy, madaniy va ma`naviy merosi asosida ularni vatanparvarlik, mehnatsevarlik, insonparvarlik, imon-e`tiqod, mehr-shafqatlilik kabi insoniy fazilatlar misolida har tamonlama barkamol avlodni tarbiyalaydi; “Ta`lim to`g`risidagi” Qonun, “Kadrlar tayyorlash Milliy dasturi”, Respublika Oliy Majlisi sessiyasi materiallari, Prezident farmonlari, asarlari, nutqlari, Hukumatimiz qarorlari, O`zbekistan Respublikasi Oliy va o`rta maxsus ta`lim vazirligi hamda Sog’liqni saqlash vazirligi qarorlari, buyruq va ko`rsatmalari, ta`lim-tarbiya boshqaruvi organlari me`yoriy hujjatlari talablari asosida o`z ishini amalga oshiradi; bo`lim universitetda tarbiyaviy ishlarni rejalashtirishda guruh murabbiylarining salohiyati va qiziqishlari, topshiriqlarni qay darajada bajara olishlarini hisobga oladi;talabalarda Vatanga muhabbat, O`zbekiston Respublikasi Prezidenti, Konstitutsiyasi va Davlat ramzlariga sadoqat hissini tarbiyalaydi; ma`naviy, aqliy, jismoniy barkamol, iqtisodiy, huquqiy savodxon, mehnatsevar, iste`dodli yoshlarni aniqlash va tarbiyalash, “Oila, mahalla, universitet” konsepsiyasini hayotga tadbiq etish ruhida tarbiyalaydi; yoshlarimiz ongiga ona-Vatanga, buyuk ajdodlarimiz merosi va xalqimizning bugungi bunyodkorlik ishlariga yuksak ehtirom tuyg`ularini singdirib boradi; qadimiy tarixiy yodgorliklar va mustaqillik davrida bunyod etilgan ma`rifiy maskanlarga, muzey, teatr va ko‘rgazmalarga sayohatlar uyushtiradi;boshqa ta`lim-tarbiya maskanlarining ish tajribasini o`rganadi;Filial Kengashi, Ma`naviyat va ma`rifat Kengashlariga qo`yilgan masalalarni muhokama qiladi, ularning qarorlarini amalga oshiradi;tarbiyaviy ishlarga barcha professor-o`qituvchilar jamoasi, O`zbekiston yoshlar ittifoqi b.t. va boshqa tashkilotlar, talabalar, murabbiylar, mahalla va ota-onalarni jalb qiladi, ularning ishlarini muvofiqlashtiradi;filialda talabalarning bo`sh vaqtlarini unumli tashkil etish va darsdan tashqari tarbiyaviy ishlarni to`g`ri yo`lga qo`yish maqsadida ularni ilmiy, ijodiy, jurnalistika va kasb-hunar to`garaklari hamda sport seksiyalariga jalb qiladi hamda muntazam ravishda nazorat qilib boradi;xalqimizning yuksak milliy va umuminsoniy qadriyatlarining jamiyatimiz madaniyati va ma`naviyatining rivojlanishiga ta`siri, ularning dunyoviy, huquqiy davlat qurish va fuqarolik jamiyati barpo etishda tutgan o`rni va rolini o`rganadi hamda talaba-yoshlarni tarbiyalashda amaliyotda ularning mohiyatini ochib beradi;respublika aholisi e`tiqod qiladigan barcha dinlarning ma`rifiy tarixiy va ilmiy asoslari to`g`risida alohida chuqur bilimlarni dunyo dinlarining ijobiy xususiyatlari orqali shakllantiradi;talabalar o`rtasida sog`lom turmush tarzini keng targ`ib qilish orqali turli zararli g`oyalar ta`siriga berilmaslik, ekstremizm va diniy aqidaparastlikning har qanday shakllari, reaksion mohiyatini keng tushuntirish, giyohvandlik, axloqsizlikillatlaridan xoli bo`lish muhitini yaratish chora-tadbirlarini ishlab chiqadi hamda uni hayotga tadbiq etadi;respublikamizda yashab turgan millat va elatlar o`rtasida do`stlik va totuvlik siyosati asoslarini targ`ib qiladi va ularni mustahkamlash maqsadida keng tushuntirish ishlarini olib boradi;ta`lim-tarbiyaning talabalar qobiliyati va iste`dodining har tomonlama namoyon bo`lishiga qaratilganligini ta`minlovchi jarayonni tashkil etadi, uning mazmunini tubdan yangilab boradi, milliy va umuminsoniy qadriyatlarning ustuvor ahamiyatini ta`minlash, shaxs va atrof-muhit munosabatlarini uyg`unlashtirish, talabalarning dunyoqarashi, yuksak ma`naviyat, madaniyat va ijodiy tafakkurni shakllantirish bo`yicha chora-tadbirlar belgilaydi;ta`lim-tarbiya jarayonini tashkil etishda Vatan va o`z xalqi uchun faxrlanish, uning qadimiy tarixiga hurmat bilan qarash, obod va farovon hayot qurish uchun dahldor va javobgarlik tuyg`ularini tarbiyalashga yo`naltirilgan keng ko`lamli faoliyatini amalga oshiradi;talabalar jamoasini shakllanishida, ularda insoniylik va mas`uliyat hissini tarbiyalashda demokratlashtirishning chuqurlashuviga tegishli sharoitni vujudga keltirib, ish yuritadi;ilmiy, ijodiy, jurnalistika, kasb-hunar to`garaklar va sport seksiyalari rahbarlari bilan ma`naviy-ma`rifiy, tarbiyaviy ishlarni yaqin hamkorlikda olib boradi;universitet Ma`naviyat va ma`rifat kengashida muhokama etiladigan masalalarni tayyorlashda bevosita ishtirok etadi, ularning ijrosini ta`minlaydi; akademik guruh murabbiylarining siyosiy, huquqiy savodxonligini oshirishga yo`naltirilgan faoliyatni tashkil etadi va ijrosini amalga oshiradi; mamlakatimizda nishonlanadigan umumxalq bayramlari: Mustaqillik, Konstitutsiya, Xotira va Qadrlash kuni, Navro`z, O`qituvchi va murabbiylar kuni, Xalqaro xotin-qizlar kuni, Vatan himoyachilar kuni, Bitiruvchilar kechasikabian`anaviy bayramlarning tashkiliy va tarbiyaviy jihatidan yuqori saviyada o`tishini ta`minlaydi;universitet Аxborot resurs markazi tomonidan amalga oshiriladigan ma`naviy-ma`rifiy ishlarni muvofiqlashtirish va o`tkazishga yaqindan yordam beradi, rahbarlik qiladi;talabalarning o`z-o`zini boshqarishiga sharoit yaratadi, qobiliyatli va iste`dodlilariga alohida e`tibor qaratadi, ularning ijodiy imkoniyatlarini rivojlantirishga ko`maklashadi;akademik guruh murabbiylari haftaning muayyan bir kunida mamlakatimiz va jahondagi iqtisodiy, siyosiy, ijtimoiy, ma`naviy sohalardagi yirik o`zgarishlar haqida “Аxborot soati”ni yuqori saviyada o`tishini ta`minlaydi; bo`lim boshlig`i yoki Yoshlar bilash ishlash bo`yicha prorektor yil davomida ikki marotaba (birinchi va ikkinchi yarim yillikda) Universitet Kengashida hisobot beradi.

 

Boʻlim filialningning tarkibiy boʻlinmasi hisoblanib, filial direktoriga boʻysunadi. 

Boʻlim filialda nazorat ishlarini muvofiqlashtirish, kafedralar va boshqa tarkibiy boʻlinmalarda ijro intizomining ahvolini oʻrganish, ijro nazorati samaradorligini oshirish boʻyicha takliflar tayyorlash, ish yuritish va hujjatlar ijrosini nazorat qilish, ularni tizimli tahlil qilish hamda muntazam monitoringini olib borish bilan bogʻliq faoliyatni amalga oshiradi.

Boʻlimning asosiy vazifalari quyidagilardan iborat:

– Oʻzbekiston Respublikasining qonunlari, Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlari, Oʻzbekiston Respublikasi Adliya vazirligi va Oliy va oʻrta maxsus ta’lim vazirligining Hay’at qarorlari va buyruqlari, topshiriqlari, Kengashi qarorlari, filial direktorining buyruqlarini oʻz vaqtida va sifatli ijro etilishini monitoring qilish va ichki nazoratni amalga oshirish;

– filial kafedralari va boshqa tarkibiy bo’linmalari tomonidan ish yuritish va hujjatlar ijrosi hamda fuqarolarning yozma va ogʻzaki murojaatlarini qonuniy hal etilishi ustidan ichki nazoratni amalga oshirish.

Boʻlimning huquqlari.

Boʻlim oʻz zimmasiga yuklatilgan vazifalarni amalga oshirishda quyidagi huquqlardan foydalanadi:

– Boʻlim oʻziga yuklatilgan vazifalarni va funksiyalarni bajarish uchun zarur boʻlgan materiallar hamda ma’lumotlarni filial kafedralari va boshqa tarkibiy boʻlinmalaridan belgilangan tartibda talab qilib olish;

– Zarur hollarda ijro intizomiga rioya qilmagan rahbar va mas’ul xodimlarga nisbatan qonun hujjatlarida belgilangan intizomiy jazo choralarini koʻrish yuzasidan universitet rektoriga takliflar kiritish;

– Hujjatlar bilan ishlash hamda ijro intizomini mustahkamlash masalalariga bagʻishlangan oʻquv-uslubiy va amaliy seminarlar tashkil etish;

– Boʻlim qonun hujjatlariga muvofiq boshqa huquqlarga ham ega boʻlishi mumkin.

 

Korrupsiyaga  qarshi kurashish “Komplayens-nazorat”  tizimini boshqarish boʻlimi  toʻgʻrisida
Boʻlim oʻz faoliyatida Oʻzbekiston Respublikasi Konstitutsiyasiga va qonunlariga, Oʻzbekiston Respublikasi Oliy Majlisining qarorlariga, Oʻzbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari, qarorlari va farmoyishlariga, Oʻzbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlariga, vazirlik buyruqlariga va Hayʼati qarorlariga, filialning ichki buyruqlari, shuningdek boshqa qonun hujjatlariga amal qiladi.
Korrupsiyaga  qarshi kurashish “Komplayens-nazorat” tizimini boshqarish boʻlimi filialning tarkibiy boʻlinmasi hisoblanadi. Boʻlimning faoliyati  “Komplayens nazorat” tizimini boshqarish, shuningdek korrupsiyaga qarshi kurashish faoliyatini olib borishga yoʻnaltirilgan boʻlib, oʻz vakolatlari doirasida bevosita oliy taʼlim muassasasi direktoriga boʻysunadi, O‘zbekiston Respublikasi oliy va oʻrta maxsus taʼlim vazirliklarining “Komplayens-nazorat” va korrupsiyaga qarshi kurashish boʻlimlariga hisobot beradi.
Boʻlim oʻz faoliyatini boshqa boʻlinmalari bilan oʻzaro hamkorlikda amalga oshiradi.
Boʻlim faoliyatini tashkil etish
Boʻlim oʻz faoliyatida sohaga doir qonun hujjatlari, tegishli vazirlik va idoralar buyruqlari, Hayʼat qarorlari va boʻlimning ish rejasi asosida amalga oshiradi.
Oliy taʼlim muassasasi Kengashi qarorlari, rektor buyruqlari va tender hujjatlari boʻlim bilan majburiy tartibda kelishiladi.
Boʻlimning ish rejasi oliy taʼlim muassasasi ish rejasi tarkibiy qismi hisoblanadi hamda universitet rektori tomonidan tasdiqlanadi.

Boʻlimning  vazifalari
Quyidagilar boʻlimning asosiy vazifalari hisoblanadi:

  • Filialda – korrupsiyaga oid huquqbuzarliklarni profilaktika qilish va ularga qarshi kurashish;
  • “Korrupsiyasiz soha” loyihasini amalga oshirishga qaratilgan chora-tadbirlar ijrosini taʼminlash;
  • korrupsiyaga qarshi kurash “Komplayens-nazorat” tizimini joriy etish va uni amalga oshirish;
  • korrupsiyaga oid xavf-xatarlar yuqori boʻlgan yoʻnalishlar hamda korrupsiyaga oid huquqbuzarliklar sodir etilishining sabab va shart-sharoitlarini aniqlash;
  • korrupsiya koʻrinishlari namoyon boʻlishiga olib keladigan tizimli muammolar va ularni bartaraf etish boʻyicha tegishli takliflarni kiritgan holda axborot berib borish;
  • korrupsiyaga oid huquqbuzarliklarning sabab va shart-sharoitlarini bartaraf etish hamda korrupsiyaga qarshi kurashish choralarining samaradorligini oshirishga qaratilgan dasturlar ijrosini taʼminlash;
  • korrupsiyaga qarshi kurashishga yunaltirilgan jamoatchilik nazoratini muvofiqlashtirib borish, shuningdek zamonaviy usullar va axborot-kommunikatsiya texnologiyalari asosida korrupsiyaga qarshi monitoring olib borish;
  • filialda korrupsiyaning holati, tendensiyalari va sabablari hamda korrupsiyaga qarshi choralar koʻrishning samaradorligi yuzasidan sotsiologik, ilmiy va boshqa tadqiqotlarni tashkil etish va takliflar ishlab chiqishdan iborat.

Boʻlimning  funksiyalari

Boʻlim oʻziga yuklangan vazifalarni bajarish uchun quyidagi funksiyalarni amalga oshiradi:

  • filialda korrupsiyaga qarshi kurashishga oid qonunlar va qonunosti hujjatlar, shuningdek, Vazirlik Hayʼati qarorlari va filial direktori buyruqlariga rioya etilishi ustidan nazorat olib boradi;
  • korrupsiyaga oid huquqbuzarliklarning oldini olishga qaratilgan chora-tadbirlar va ish rejalarini ishlab chiqadi, ularning toʻliq, sifatli va oʻz vaqtida ijro etilishini taʼminlaydi, belgilangan chora-tadbirlarning amalga oshirilishi ahvolini oʻrganadi, natijalari boʻyicha maʼlumotlar tayyorlaydi;
  • filialda “Korrupsiyasiz soha” loyihasini amalga oshiradi;
  • filialda korrupsiyaga qarshi kurashish boʻyicha chora- tadbirlarni amalga oshirishga qaratilgan ichki hujjatlar loyihalarini ishlab chiqadi va tasdiqlash uchun rektorga kiritadi;
  • filialning ichki hujjatlarida aniqlangan korrupsiyaviy normalarni bartaraf qilish boʻyicha takliflar ishlab chiqadi;
  • filialda korrupsiyaviy xavf-xatarlarni baholaydi va ularni kamaytirish yuzasidan chora-tadbirlar rejalarini ishlab chiqadi;
  • filialning professor-oʻqituvchilari, boshqaruv, texnik, xizmat koʻrsatuvchi va oʻquv-yordamchi xodimlarining xatti-harakatlaridagi korrupsiyaviy xavf-xatarlar va huquqbuzarliklar haqida kelib tushadigan murojaatlar va anonim xabarlarni koʻrib chiqadi hamda oʻrnatilgan tartibda choralar koʻradi;
  • filialda korrupsiya faktlariga doir xizmat tekshiruvlarini reyestrini yuritib boradi;
  • davlat xaridlarini amalga oshirishda, manfaatlar toʻqnashuvini tahlil qilishda va kontragentlarning ishonchliligini tekshirishda ishtirok etadi;
  • filial xodimlari oʻrtasida manfaatlar toʻqnashuvi monitoringini yuritadi va tegishli takliflar kiritadi;
  • filialning professor-oʻqituvchilari, boshqaruv, texnik, xizmat koʻrsatuvchi, oʻquv-yordamchi xodimlari oʻrtasida muntazam ravishda profilaktik suhbatlar tashkil etib boradi;
  • filial faoliyatida korrupsiyaviy holatlarni aniqlash maqsadida professor-oʻqituvchilar, boshqaruv, texnik, xizmat koʻrsatuvchi, oʻquv-yordamchi xodimlar, talabalar (magistrantlar, doktorantlar, mustaqil izlanuvchilar) va aholi oʻrtasida soʻrovlar oʻtkazadi;
  • soʻrovlar, ijtimoiy va boshqa tadqiqotlar asosida korrupsiyaga qarshi kurashish targʻiboti boʻyicha chora-tadbirlar natijalari va taʼsirini muntazam ravishda baholab boradi hamda keyingi chora-tadbirlarni belgilashda baholash natijalaridan foydalanadi;
  • professor-oʻqituvchilar, talaba-yoshlar oʻrtasida korrupsiyaga qarshi kurashishga qaratilgan konferensiyalar, uchrashuvlar, seminarlar, tanlovlar tashkil etadi;
  • filialda korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida qabul qilinayotgan chora-tadbirlarning samaradorligini baholaydi;
  • filialda korrupsiyaga oid huquqbuzarliklar sodir etilishining shart-sharoitlari va sabablarini oʻrganadi, shuningdek ularni bartaraf etish boʻyicha takliflarni ishlab chiqadi;
  • filialning rasmiy veb-saytida “Korrupsiyaga qarshi kurashish” boʻlimidagi maʼlumotlarni muntazam ravishda yangilab borilishini taʼminlaydi;
  • har chorakda va zaruratga koʻra korrupsiyaga qarshi kurashish boʻyicha amalga oshirilgan ishlar hamda filialdagi korrupsiyaviy vaziyat haqida rektorga hamda vazirliklarning korrupsiyaga qarshi kurashish va “Komplayens-nazorat” boʻlimiga hisobot beradi;
  • filialning “Komplayens-nazorat” va korrupsiyaga qarshi kurashish boʻlimi hamda korrupsiyaga qarshi kurashish boʻyicha faoliyatni amalga oshiruvchi boshqa davlat organlari va tashkilotlari, ota-onalar bilan korrupsiyaga qarshi kurashish sohasida samarali hamkorlikni yoʻlga qoʻyadi.

 

O‘quv-uslubiy boshqarmasi (keyingi o‘rinlarda “Boshqarma” deb yuritiladi) o‘quv jarayoni rivojlangan xorijiy mamlakatlar universitetlari tajribasini o‘rgangan holda, O‘zbekiston Respublikasini ijtimoiy-iqtisodiy rivojlantirishning zamonaviy talablarini hisobga olib ishlab chiqilgan va tasdiqlangan davlat ta’lim standartlari, o‘quv va ishchi o‘quv rejalar, fanlar bo‘yicha namunaviy va ishchi dasturlar, fan sillabuslari asosida o‘quv mashg‘ulotlarini tashkil etilishi uchun mas’ul bo‘lgan tarkibiy tuzilma hisoblanadi.

 

O‘quv-uslubiy boshqarmaning asosiy vazifalari

  1. O‘quv-uslubiy boshqarma ta’lim jarayonini o‘rnatilgan tartibda tasdiqlangan davlat talim standartlari, o‘quv va ishchi o‘quv rejalari, fanlar bo‘yicha namunaviy va ishchi o‘quv dasturlari, fan sillabuslariga muvofiq tashkil etadi, ular asosida dars jadvallarini tuzadi va uni barcha kafedralar tomonidan to‘liq bajarilishini ta’minlaydi.
  2. Kafedralar va o‘quv jarayoniga daxldor boshqa tarkibiy tuzilmalar faoliyatini o‘zaro muvofiqlashtiradi.
  3. Muntazam ravishda har bir ta’lim yo‘nalishi va magistratura mutaxassisligi bo‘yicha davlat ta’lim standartlari, o‘quv rejalar, fanlar dasturlari, sillabuslarini rivojlangan davlatlar tajribasi va zamon talablari asosida takomillashtirish bo‘yicha ish olib boradi. Shuningdek, me’yoriy hujjatlarni o‘quv jarayoniga tatbiq etish davrida ulardagi yaxshi ishlamayotgan me’yorlarni aniqlaydi va ularni yanada takomillashtirish bo‘yicha tegishli tavsiya hamda takliflar tayyorlaydi.
  4. Kafedra, tegishli boʻlimlar bilan birgalikda baholashning amaldagi tizimini qo‘llash, o‘qitish sifatini nazorat qilish, talabalar o‘zlashtirishi monitoringini olib boradi.
  5. Mamlakatda va xorijda qo‘llanilayotgan zamonaviy axborot va pedagogik texnologiyalar va amaliy tajribalarni o‘rganadi, umumlashtiradi va o‘quv jarayoniga joriy etadi.
  6. Kurs ishi, bitiruv malakaviy ishi, magistrlik dissertatsiya mavzularini soha islohotlarni chuqurlashtirish, jamiyatni demokratlashtirish va shu kabi mamlakatimizning rivojlanish strategiyasini dolzarb muammolarga bag‘ishlanishini ta’minlaydi hamda muayyan korxona misolida yozilishini nazorat qiladi.
  7. Tegishli boʻlimlar va kafedralar bilan birgalikda ishchi o‘quv rejalari, fanlarning o‘quv va ishchi dasturlari, sillabuslari, darsliklar, o‘quv qo‘llanmalar, boshqa turdagi o‘quv-uslubiy hujjatlarni ko‘rib chiqadi va tavsiya etish yoki tasdiqlash uchun O‘quv-uslubiy Kengashi hamda universitet Kengashiga taqdim etadi.
  8. Talabalarni kafedralar tomonidan o‘quv dasturlari va boshqa o‘quv-uslubiy hujjatlar bilan ta’minlanishini nazorat qiladi.
  9. Universitet professor-o‘qituvchilari tomonidan bajariladigan o‘quv yuklamalari taqsimoti, professor-o‘qituvchilarning shtat jadvalini o‘rganib chiqadi va rejalashtiradi.
  10. Vaqt me’yorlari asosida universitetning shtatdagi professor-o‘qituvchilari, kafedra mudirlari va tegishli boʻlimlar o‘quv yili davomida bajarishi shart bo‘lgan o‘quv yuklamalari, o‘quv-uslubiy, ilmiy-tadqiqot va tashkiliy-uslubiy ishlar hajmini va tarkibini aniqlaydi hamda tasdiqlash uchun universitet Kengashiga olib chiqadi.
  11. Kafedralarda rejalashtirilgan o‘quv yuklamalarining bajarilishi monitoringini olib boradi va soatbay ishlaydigan professor-o‘qituvchilarning hujjatlarini rasmiylashtiradi.
  12. Kafedralar, professor-o‘qituvchilarning yillik hisobotlarini ko‘rib chiqadi, qabul qiladi va universitetning yillik umumiy hisobotini tayyorlashda qatnashadi.
  13. Universitet shtatidagi va soatbay professor-o‘qituvchilarning o‘zaro tajriba almashishlarini ta’minlash maqsadida ochiq darslar tashkil qiladi.
  14. Universitet Kengashi va O‘quv-uslubiy Kengashi qarorlarini o‘quv jarayoniga joriy etish yuzasidan chora-tadbirlarni amalga oshiradi.
  15. Mutaxasisslik fanlaridan davlat imtihoni, magistrlik dissertatsiyalari himoyasi bo‘yicha barcha tashkiliy ishlarni rejalashtiradi. Davlat attestatsiya komissiyasi ishini tashkil etish (DAK) bo‘yicha zaruriy hujjatlarni tayyorlaydi va ularni universitet bo‘linmalari, tegishli boʻlimlar va kafedralarga yetkazadi, DAK ishini nazorat qiladi, DAK hisobotlarini o‘z vaqtida bajarilishini va O‘quv-uslubiy boshqarmaga topshirilishini talab qiladi.
  16. Universitet kafedralarining kabinet mudirlari, tegishli boʻlimlarning o‘quv-uslubiy faoliyatini boshqaradi, ularning ish hujjatlarini yuritishlari va mehnat intizomiga rioya etishlarini nazorat qiladi.
  17. Kafedra professor-o‘qituvchilarining zamonaviy pedagogik va axborot texnologiyalar hamda chet tillar bo‘yicha malakasini oshirish maqsadida seminarlar tashkil etadi.
  18. Universitet kafedralarning o‘quv-uslubiy faoliyatini doimiy nazorat qilib boradi, o‘quv-uslubiy ishlarini yaxshilash bo‘yicha takliflar beradi va universitet Kengashi va O‘quv-uslubiy kengashlari muhokamasiga kiritadi.
  19. Hemis axborot tizimining “Infrastruktura” menyusiga taalluqli bo‘lgan o‘quv binolari va o‘quv auditoriyalari ro‘yxatini shakllantirish.
  20. Hemis axborot tizimining “Fanlar bazasi” menyusiga taalluqli bo‘lgan fanlar guruhlari va fanlar ro‘yxatlarini shakllantirish.
  21. Hemis axborot tizimining “O‘quv jarayoni” menyusiga taalluqli bo‘lgan o‘quv yillari, baholash tizimlari, baholar turlari, reyting qaydnomalari turlari, o‘quv juftliklari ro‘yxatlarini hamda imtihonlar roʻyxatlarini shakllantirish.
  22. Hemis axborot tizimining “Statistika” menyusiga taalluqli bo‘lgan oliy ta’lim muassasasi darajasida talabalar va o‘qituvchilar to‘g‘risidagi statistik ma’lumotlarni shakllantirish.
  23. Akademik qarzdor bakalavriat ta’lim yo‘nalishlari va magistratura mutaxassisliklari talabalarining qayta o‘zlashtirish uchun o‘qishni tegishli boʻlim tomonidan tashkil etilishini nazorat qiladi.
  24. Talabalarning ishlab chiqarish, malakaviy va boshqa turdagi amaliyotlarini tegishli boʻlim tomonidan tashkil etilishini nazorat qiladi.
  25. Amaliyotlarni tashkil etish va o‘tkazish yuzasidan uslubiy kursatmalar ishlab chiqadi hamda mas’ullardan amaliyot hisobotlarini topshirilishini talab qiladi.
  26. Talabalarning tegishli boʻlimlardagi shaxsiy hujjatlari, reytingi qaydnomalarini va shu kabi boshqa hujjatlarni to‘g‘ri rasmiylashtirilishini doimiy nazorat qilib boradi.

 

Ta’limning kredit tizimini boshqarish boʻlimi

 

Oʻquv-uslubiy boshqarmasi tarkibidagi “Ta’limning kredit tizimini boshqarish” bo‘limi (keyingi o‘rinlarda bo‘lim deb yuritiladi) ta’limning kredit-modul tizimga asoslangan akademik faoliyatni tashkil etish, o‘quv reja, fan dasturlarini yaratish va rivojlantirish, ta’lim jarayoninining ochiqligi va shaffofligini ta’minlash, ta’lim tizimiga xalqaro standartlarni olib kirish, tizimda byurokratik to‘siqlar yuzaga kelishini oldini olish va tahliliy ma’lumotlarni shakllantirish hamda qaror qabul qilish jarayonini optimallashtirish kabi vazifalarni amalga oshiruvchi universitetning tarkibiy tuzilmasi hisoblanadi.

  1. Boʻlim o‘z faoliyatida O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida”gi Qonuni, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining farmonlari
    va qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari, Oʻzbekiston Respublikasi Oliy ta’lim, fan va innovatsiyalar vazirligi, Oʻzbekiston Respublikasi Sog’liqni saqlash vazirligi qarorlari hamda buyruqlari, filial Ustavi, filial Kengashi qarorlari, direktorning buyruqlari va boshqa me’yoriy hujjatlarga amal qiladi.

Bo‘lim vazifalari

  1. Akademik jarayonini bosqichma-bosqich kredit-modul tizimiga o‘tkazish;
  2. Xalqaro tajribalardan kelib chiqib, oliy ta’limning ilg‘or standartlarini joriy etish, jumladan, o‘quv dasturlarida nazariy bilim olishga yo‘naltirilgan ta’limdan amaliy ko‘nikmalarni shakllantirishga yo‘naltirilgan ta’lim tizimiga bosqichma-bosqich o‘tish;
  3. Oliy ta’lim mazmunini sifat jihatidan yangi bosqichga ko‘tarish, ijtimoiy soha va iqtisodiyot tarmoqlarining barqaror rivojlanishiga munosib hissa qo‘shadigan, mehnat bozorida o‘z o‘rnini topa oladigan yuqori malakali kadrlar tayyorlash tizimini yo‘lga qo‘yish;
  4. Xorijiy ta’lim va ilm-fan texnologiyalarini jalb etish;
  5. O‘quv rejalari va oʻquv dasturlari o‘quv mashg‘ulotlari va imtixonlar jadvallari, talabalarning o‘zlashtirish va davomatiga oid axborotlarni boshqarish;
  6. Muntazam ravishda har bir ta’lim yo‘nalishi va magistratura mutaxassisligi bo‘yicha davlat ta’lim standartlari, o‘quv rejalar, oʻquv dasturlarini rivojlangan davlatlar tajribasi va zamon talablari asosida takomillashtirish bo‘yicha ish olib borish;
  7. Me’yoriy hujjatlarni o‘quv jarayoniga tatbiq etish davrida ulardagi yaxshi ishlamayotgan me’yorlarni aniqlaydi va ularni yanada takomillashtirish bo‘yicha tegishli tavsiya hamda takliflar tayyorlash;
  8. O‘qitish sifatini nazorat qilish, talabalar o‘zlashtirishi monitoringini olib borish;
  9. Akademik qarzdor talabalarga qayta oʻqish jarayonlarini tashkil etilishi va oʻquv jarayonini olib borilishini nazorat qilish;
  10. Mamlakatda va xorijda qo‘llanilayotgan zamonaviy axborot va pedagogik texnologiyalar va amaliy tajribalarni o‘rganadi, umumlashtiradi va o‘quv jarayoniga joriy etish.

 

Talabalar amaliyoti va bandligini ta’minlash bo‘limi

Talabalar amaliyoti va bandligini ta’minlash  (keyingi o‘rinlarda “Bo‘lim” deb yuritiladi), O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2022-yil 3-noyabrdagi “Jismoniy tarbiya va sport sohasida kadrlarni tayyorlash hamda ilmiy tadqiqotlar tizimini yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risi”dagi PQ-414-sonli qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2023-yil 3-iyuldagi PQ-200-son qarori ijrosini ta’minlash hamda talabalarning nazariy bilimlarini amaliyotda mustahkamlash, ularni kasbiy faoliyatga tayyorlash darajasi va sifatini oshirish, shuningdek, amaliyot o‘tash davrida qo‘llab-quvvatlash maqsadida,hamda Oʻzbekiston Respublikasi Oliy va oʻrta maxsus ta’lim vazirligining 1998-yil 30-oktabrdagi 305-sonli, 2022-yil 13-iyundagi 202-sonli buyrugʻiga binoan tasdiqlangan, Oʻzbekiston Respublikasi Oliy va oʻrta maxsus ta’lim muassasalari talabalarining malakaviy amaliyoti haqida”gi Nizomi ijrosini taʼminlash tashkil etilishi uchun mas’ul bo‘lgan tarkibiy tuzilma hisoblanadi.

 

Boʻlim vazifalari va funksiyalari

  1. Talabalar amaliyotini ta’lim yo‘nalishi va mutaxassislikka mos tashkilotlarda tashkil etilishini ta’minlash.
  2. Talabalar amaliyotini tashkilotlarda tashkil etish jarayonlarini o‘rganish, o‘rganish natijalarini tahlil qilish hamda muammo va takliflarni ishlab chiqib universitet rahbariyatiga taqdim etib borish.
  3. Talabalar amaliyotini tashkil etish bo‘yicha ilg‘or xorijiy va milliy tajribalarni o‘rganish hamda uni tatbiq etish yuzasidan takliflar tayyorlash.
  4. Talabalar amaliyotini tashkil etilish yuzasidan tahliliy ma’lumotlar tayyorlash.
  5. Bo‘limning ish rejalarini tuzish va ularning ijrosini ta’minlash, kafedra va tashkilot ish rejasi asosida rejalashtirilgan karerya kunlarini tashkil qilish.
  6. Xar yili 1 dekabrdan kechikmagan holda, navbatdagi kalendar yili uchun amaliyot ob’ektlari bilan shartnomalar tuzish.
  7. Talabalar amaliyotini tashkil etish uchun amaliyot dasturi va kerakli xujjatlarni kafedralar, hamkorligida yaratish, amaliyotga chiquvchi talabalar bazasini shakllantirish.
  8. Talabalar kelishiga zaruriy tayyorgarlik tashkil etish uchun ob’ektlarga amaliyot boshlanishidan oldin borish.
  9. Talabalar amaliyotini ta’lim yo‘nalishi va mutaxassislikka mos tashkilot, muassasa va tashkilotlarda tashkil etilishini ta’minlash.
  10. 10 Talabalar amaliyotini tashkilot, muassasa va tashkilotlarda tashkil etish jarayonlarini o‘rganish, o‘rganish natijalarini tahlil qilish hamda muammo va takliflarni ishlab chiqib universitet rahbariyatiga taqdim etib borish.
  11. Talabalar amaliyotini tashkil etilish yuzasidan tahliliy ma’lumotlar tayyorlash.
  12. 12 Ta’lim xizmatlari eksportini tashkil etish bo‘yicha amaliy takliflar ishlab chiqish va tegishli chora-tadbirlarni amalga oshirish.
  13. Talabalarning amaliyotga borishidan oldin tashkiliy tadbirlarni o‘tkazishni ta’minlash.
  14. Amaliyot yakunlari bo‘yicha talabalar ilmiy anjumanlari tayyorlanishida va amaliyot natijalarini baholovchi komissiya ishida rahbarlik etadi.
  15. “Hemis” axborot tizimining qabul kuvotasini joylashtirish.
  16. “Hemis” axborot tizimining bituruv vargʻini shaklantirish.
  17. “Hemis” axborot tizimining “Talabalar” menyusiga talluqli bo‘lgan bitiruvch – talabalrini ishga joylashtirish monitoring qilish.
  18. Kafedra mudirlari bilan hamkorlikda universitet bitiruvchilarini ishga joylashtirishda, viloyatlar, tumanlardagi bandlik boshqarmalari bilan hamkorlikni yo‘lga qo‘yish va talabalar amaliyoti yakuni bo‘yicha hisobotlarni qabul qilish, amaliyot yakuni bo‘yicha o‘quv-uslubiy boshqarmaga ma’lumot kiritish.

 

Bo‘limning maqsadi:

     O‘zbekiston Respublikasining “Ta’lim to‘g‘risida” va “Kadrlar tayyorlash milliy dasturi to‘g‘risida”gi Qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining 2017 yil 2 fevraldagi PQ-2789 sonli “Fanlar akademiyasi faoliyati, ilmiy-tadqiqot ishlarini tashkil etish, boshqarish va moliyalashtirishni yanada takomillashtirish chora-tadbirlari to‘g‘risida”gi Qaroriga muvofiq O’zbekiston davlat jismoniy tarbiya va sport universitetida Ilmiy-pedagogik kadrlar tayyorlash bo‘limi faoliyatida O‘zbekiston Respublikasining Konstitutsiyasi, O‘zbekiston Respublikasining Qonunlari, O‘zbekiston Respublikasi Oliy Majlisi palatalarining qarorlari, O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Farmonlari, qarorlari va farmoyishlari, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasining qarorlari va farmoyishlari, O‘zbekiston Respublikasi Oliy va o‘rta maxsus ta’lim vazirligining Hay’at qarorlari va buyruqlariga, O‘zbekiston Respublikasi Vazirlar Mahkamasi huzuridagi Oliy attestatsiya komissiyasi hamda Filal Ustavi va Kengashi qarorlari, filial rektorining buyruqlari ijrosini ta’minlash bilan bir qatorda filialda fundamental, amaliy va innovatsion tadqiqotlarni rivojlantirish, davlat ilmiy-texnika dasturlarini hamda fan va texnika sohasining ustuvor yo‘nalishlarini amalga oshirish, oliy ta’lim, fan va ishlab chiqarish o‘rtasidagi innovatsion hamkorlikni muvofiqlashtirish, ustuvor, istiqbolli va ilg‘or ilmiy yo‘nalishlar bo‘yicha tadqiqotlarni tashkil qilish faoliyatini amalga oshiradi.

 

Bo‘limning vazifalari:

1) Filialning fakultet va kafedralari, ilmiy laboratoriyalari va bo‘limlarida rejalashtirilgan ilmiy tadqiqot ishlarining yillik va istiqbol rejalarini tuzish, ularni bajarilishini tashkillashtirish, tegishli amaliy-uslubiy yordamlar ko‘rsatish, o‘rnatilgan tartiblar asosida hisobotlar tayyorlanishi nazorat qilish;

2) Doktorantura (DSc) va tayanch doktorantura (PhD)ga qabul qilish, fakultet va kafedralarning ilmiy darajali kadrlar bilan ta’minlash strategiyasini ishlab chiqish va amalga oshirish;

3)Filial olimlarini chet el va davlat grantlari, xo‘jalik shartnomalari asosidagi tadqiqotlarga jalb etish, kafedralarda yaratilayotgan ilmiy ishlanmalarni xalq xo‘jaligiga tadbiq etilishi, innovatsion hamkorlik ishlari va yarmarkalarga faol ishtirok etishini ta’minlash;

4)Filial bazasida professor-o‘qituvchilar va iqtidorli talabalar ishtirokida xalqaro, respublika va mahalliy miqyosdagi ilmiy konferensiya va seminarlar o‘tkazish rejalarini ishlab chiqish va ularning yuqori saviyada o‘tkazilishini ta’minlash;

5) Fakultet va kafedralarda talabalar ilmiy to‘garaklari, yosh olimlar va talabalar jamiyatlarining faoliyatini muvofiqlashtirib borish, ularning samarali faoliyat yuritishini tashkil qilish. Yosh olimlar va iqtidorli talabalarni mablag‘li ilmiy ishlarga jalb qilinishini muvofiqlashtirish;

6) Ilmiy tadqiqot ishlari natijalariga ko‘ra monografiya, maqola va konferensiya materiallarini nashr qilish rejasini ishlab chiqish va bajarilishini ta’minlash;

7) Kafedralarda “Oliy ta’lim, fan va ishlab chiqarishning innovatsion korporativ hamkorligi” sohasida olib borilayotgan ishlar monitoringini olib borish.

 

IQTIDORLI TALABALARNING ILMIY-TADQIQOT FAOLIYATINI TASHKIL ETISH BO‘LIMI

  1.  Iqtidorli talabalarni izlash va aniqlashni tashkil etish;
  2.  Iqtidorli talabalarni intellektual salohiyatini aniqlab borish;
  3. Iqtidorli talabalarni qobiliyati va qanday yo‘nalishga moyilligiga qarab maqsadli tayyorlashni tashkil etish;
  4.  Iqtidorli talabalar uchun O‘zbekiston tarixi, chet tili, axborot texnologiyalari va internetdan foydalanish bo‘yicha maxsus mashg‘ulotlarni tashkil etishni nazorat qilish;
  5.  Innovatsion rivojlanish agentligi tomonidan e’lon qilinadigan fundamental, amaliy, Innovatsion va “Start up” loyihalariga va ijodiy jamoalariga jalb qilish;
  6. Iqtidorli talabalarni ilmiy va amaliy anjumanlarga, universitet, universitet–lararo, Respublika va xalqaro konferensiya, simpozium, olimpiada va tanlovlarda qatnashishlarini tashkil etish;
  7.  Iqtidorli talabalar orasidan O‘zbekiston Respublikasi Prezidentining Davlat stipendiyasi va nomli Davlat stipendiyalariga, fan olimpiadalariga nomzodlarni tayyorlash, ularning sovrindor bo‘lishiga erishish;
  8.  Reytingi yuqori iqtidorli talabalar va ularning rahbarlarini moddiy va ma’naviy qo‘llab-quvvatlash;
  9.  Iqtidorli talabalarni ilm-fan namoyondalari, universitet rahbarlari, tajribali professor-o‘qituvchilar bilan davra suhbatlarini tashkil etish;
  10.  Xorijiy tillar bo‘yicha to‘garaklar tashkil etish va nazorat qilish;
  11. Universitet talabalari orasida sport musobaqalarida muntazam ishtirok etuvchi talabalarni ilmiy-amaliy tanlovlarda ishtirok etishini nazorat  qilish;
  12. Talabalar uchun dastlabki kurslardanoq ilmiy-nazariy seminarlar tashkil etish;
  13. Barcha talabalarni ilmiy faoliyatga jalb etish maqsadida seminarlarda ilmiy-ijodiy ishlarni shakllantirish haqida to‘liq ma’lumot berish va amaliy yordam ko‘rsatish;
  14. Universitetda alohida iqtidorga ega bo‘lgan yoshlarni saralash maqsadida kafedralar tomonidan tashkil etiladigan tanlovlar va ilmiy anjumanlarda ishtirok etish;
  15. Iqtidorli yoshlarni ilmiy ishlarini xududiy va xalqaro jurnallarda chop etishda amaliy yordam ko‘rsatish;
  16. Doimiy ravishda kafedralardan olingan iqtidorli talabalarning natijalari to‘g‘risidagi ma’lumotlarni tahlil qilish;
  17. O‘quv yili davomida iqtidorli talabalar bilan olib borilgan faoliyat yuzasidan yarim yillik hamda bir yillik hisobotni tayyorlash va ularni ilmiy ishlar va innovatsiyalar bo‘yicha prorektorga taqdim etish.
  18. Yuqorida keltirilgan vazifalarni samarali amalga oshirish ishiga oliy o‘quv yurtida barcha prorektorlar, kafedra mudirlari, o‘quv ishlari bo‘yicha bo‘lim boshliqlari va tyutorlar mas’ul hisoblanadi.
  19. Iqtidorli talabalar bilan ishlashni tashkil etish va ularni maqsadli tayyorlash yuzasidan kafedralarda, quyidagi ish jildnomalarini yuritish tavsiya etiladi:

– Iqtidorli talabalar bilan ishlash Nizomi;

– Iqtidorli talabalar bilan ishlash ish rejasi (dasturi);

– Ish rejasi (dastur)ning bajarilishi to‘g‘risida hisobotlar;

– Iqtidorli talabalarga oid oliy o‘quv yurti rahbarlarining buyruqlari;

– konferensiya, olimpiada, tanlovlar o‘tkazilishiga oid hujjatlar;

– O‘zbekiston Respublikasining Prezidenti nomidagi Davlat stipendiyasi va nomli Davlat stipendiyalariga oid hujjatlar;

– Iqtidorli talabalarni izlash va ularni maqsadli tayyorlash to‘g‘risidagi yuqori boshqaruv organlarining qarorlari va buyruqlari;

– Iqtidorli talabalar qatnashadigan to‘garaklarning dasturlari, ish rejalari;

– Iqtidorli talabalar va ularning rahbarlari haqida ma’lumotlar;

– Iqtidorli talabalar bilan ishlashga ta’lim muassasasi rahbarining buyrug‘i bilan tayinlangan, yuqori pedagogik va ilmiy potensialga ega bo‘lgan professor-o‘qituvchilar rahbarlik qiladi.

 

Lorem ipsum dolor sit amet, consectetur adipiscing elit. Ut elit tellus, luctus nec ullamcorper mattis, pulvinar dapibus leo.

Markaz faoliyati haqida ma’lumot

Markaz o‘zining faoliyatini va rivojlanishini yaratilayotgan dasturiy hamda multimediya mahsulotlari va boshqa mahsulotlar, ko‘rsatilayotgan xizmat va ish turlari bo‘yicha rivojlanish istiqbollarni rejalashtiradi, hamda markazning ishlab-chiqarish, ijtimoiy va material-texnik bazasini kengaytirishni belgilaydi.

Ko‘rsatiladigan xizmat va ish turlari bo‘yicha buyurtmachilar, hamda texnikaviy resurslarni va qurilmalarni yetkazib beruvchilar bilan munosabatlarni shartnoma asosida olib boradi.

Markaz xo‘jalik subyektlari va fizik shaxslar buyurtmalarini O‘zbekiston Respublikasi qonunlarida va Uzdjtsu Nizomida ko‘rsatilgan tartibda shartnoma asosida bajarishi mumkin.

Markazning boshqa tashkilotlar, korxonalar, fizik va yuridik shaxslar bilan xo‘jalik faoliyati barcha sohalar bo‘yicha shartnoma asosidagi o‘zaro munosabatlar yordamida o‘rnatiladi. Markaz O‘zbekiston Respublikasi qonuniga va UzDJTSU Nizomiga zid bo‘lmasa, shartnoma predmetini, majburiyatlarni va xo‘jalik munosabatlarini boshqa shartlarini aniqlashda erkin tanlash huquqiga ega.

Markaz quyidagi faoliyat turlarini ko‘rsatadi:

  • Axborot marketingni tashkil etish
  • Kadrlarni tayyorlash, qayta tayyorlash hamda malakasini oshirishning zamonaviy shakllarini yaratish va joriy qilish
  • Axborot texnologiyalar va multimedia tizimlari sohasidagi ishlarni oliy ta’lim va fani sohalariga tadbiq qilish
  • Masofaviy ta’lim va o‘qitishni rivojlantirish, uning didaktik va metodik ta’minotini tashkil etish, ma’ruzalarning elektron versiyalarini yaratish
  • Horijiy mamlakatlar va respublikadagi tashkilotlar, kutubxonalar, ilmiy tadqiqot institutlari, korxonalar va oliy o‘quv yurtlari bilan o‘zaro axborot aloqalarni ta’minlash
  • Internet tarmog‘i va elektron pochta xizmatlarini ko‘rsatish, aniq mavzular bo‘yicha ma’lumotlarni qidirish va ular joylashgan adreslarni taklif etish
  • Hisoblash texnikasi vositalariga, kompyuterlarga servis xizmatini tashkil etish, ularni ta’mirlash va modernizatsiyalash
  • Axborot-kompyuter tarmoqlari va tizimlarini loyihalashtirish, ishga tushirish va sozlash
  • Ma’lumotlarni yig‘ish, qayta ishlash bo‘yicha programma mahsulotlarini yaratish va joriy qilish

Ilmiy-tadqiqot, izlanish, loyihalash va eksperimental ishlarni tashkil qilish va o‘tkazish

Raqamli ta’lim texnologiyalari markazi rahbari-

Soibnazarov Suhrobjon Orifjon O’g’li

Axborot-resurs markazi eng yangi texnologiyalarni faol o‘zlashtirmoqda. Kutubxonada zamonaviy texnologiyaga asoslangan avtomatlashtirish tizimi joriy etildi, buning natijasida “IRBIS 64+” avtomatlashtirilgan kutubxona-axborot tizimida ish olib borish yo’lga qo’yildi.

     Bundan tashqari xodimlar va talabalar yagona identifikatsiya kartalaridan foydalanish masalalari ham koʻrib chiqildi. Unda dolzarb masalalar bo‘yicha barcha ma’lumotlar, jumladan, hujjatlarni qaytarish muddatlari va ularga rioya etilishi ustidan nazorat o‘z aksini topadi. Bundan tashqari, nusxa koʻchirish apparatlari va CZUR skaneri oʻrnatilgan boʻlib, uning yordamida kutubxona foydalanuvchilari uchun zarur adabiyotlarni skanerlash va ularning elektron pochtasiga yoki USB, flesh-diskga yuborishi mumkin.

     Axborot-resurs markazi universitetning axborot-ma’rifiy va madaniy markazi bo‘lib, sifatli ta’lim olish va yuqori malakali mutaxassislar tayyorlashga har tomonlama ko‘maklashadi; filialning ta’lim dasturlariga mos keladigan kitob fondi va zamonaviy elektron resurslar bilan ta’minlaydi; fakultet va kafedralar bilan uzluksiz hamkorlik jarayonida: foydalanuvchilarning ehtiyojlarini o‘rganadi, axborot xizmatlarini ko‘rsatadi, muntazam ravishda yangi xaridlar ko‘rgazmalarini o‘tkazadi, shuningdek, shahar va respublikadagi boshqa oliy o‘quv yurtlari bilan hamkorlikni rivojlantiradi.Kundalik o‘quv va ilmiy jarayonida kutubxona o‘z foydalanuvchilari uchun maqbul sharoitlarni yaratishga intiladi. Kutubxonaning barcha faoliyati kitobxonning o’zini qulay his qilishiga, kerakli ma’lumotlarni olishiga, xodimlarning e’tiboriga va har bir tashrifdan ma’naviy qoniqishga qaratilgan.

 

 

 

Reja-moliya bo‘lim faoliyati

 

Toshkent Tibbiyot Akademiyasi Chirchiq filiali reja-moliya bo‘limi (keyingi o‘rinlarda bo‘lim deb yuritiladi) tarkibiy tuzilmasi hisoblanib, direktorga bo‘ysunadi.

    Reja-moliya bo‘limi budjet va budjetdan tashqari mablag‘larining daromadlar va xarajatlar smetasini tuzish, iqtisodiy tahlil o‘tkazish, universitet bo‘yicha tarmoq, shtatlar va kontingentga doir rejaning bajarilishi to‘g‘risida hisobotlarning tuzilishi va taqdim qilinishi, namunaviy shtatlar jadvalini to‘g‘ri yuritilishini nazorat qilish hamda filial faoliyatini muntazam moliyalashtirib borish uchun mas’ul va javobgar hisoblanadi.

    Bo‘lim filial hisobxonasi bilan birgalikda belgilangan tartibda ning moliyaviy mablag‘lar bilan ta’minlanishini amalga oshiradi, hisobotlarni tayyorlaydi, taxlil qiladi, umumlashtiradi va natijasi yuzasidan rahbariyatga axborot beradi.

 

Bo‘limning vazifalari va funksiyalari

  1. Bo‘limning asosiy vazifalari quyidagilardan iborat:
  2. bo‘limdagi ishlarni amaldagi normativ-huquqiy hujjatlar asosida yuritish, shuningdek, ishlarni zamonaviy texnik vositalar va axborot texnologiyalaridan foydalangan holda tashkil etish.
  3. Bo‘lim o‘ziga yuklatilgan vazifalarni bajarish uchun quyidagi funksiyalarni amalga oshiradi:
  4. bo‘lim xodimlarini umumiy boshqaradi;
  5. bo‘lim faoliyatini normativ-huquqiy hujjatlarga amal qilgan holda yuritish, shuningdek, hisob ishlarini zamonaviy texnik vositalar va axborot texnologiyalaridan foydalangan holda tashkil etadi;
  6. bo‘limda hujjatlarining o‘z vaqtida va to‘g‘ri rasmiylashtirilishini hamda amalga oshirilayotgan operatsiyalarning qonuniyligini oldindan nazorat qiladi;
  7. budjet va budjetdan tashqari mablag‘larning daromadlar va xarajatlar smetasi hamda shtatlar jadvalini tuzadi, tasdiqlaydi va ro‘yxatdan o‘tkazish uchun vakolatli organlarga taqdim qiladi;
  8. tarmoq, shtatlar va kontingentga doir rejaning bajarilishi to‘g‘risida hisobotlarning tuzilishi va taqdim qilinishini ta’minlaydi;
  9. namunaviy shtatlar jadvalini to‘g‘ri yuritilishini nazorat qiladi;
  10. iqtisodiy tahlillar o‘tkazadi va universitet boshqaruv hisobini yuritadi;
  11. o‘quv jarayonini yuqori saviyada o‘tishi uchun zaruriy o‘quv jihozlari va texnologiyalari bilan ta’minlash, talabalar uylarida istiqomat qiladigan yoshlarning yashash sharoitlarini yaxshilash bo‘yicha rejalar ishlab chiqadi;
  12. filial iqtisodiy vaziyatini yaxshilash, mablag‘larning samarali sarflanishini ta’minlash, xarajatlarni belgilangan rejalar asosida amalga oshirish, ortiqcha sarflarga yo‘l qo‘ymaslikni ta’minlaydi;
  13. eng muhim samaradorlik ko‘rsatkichlari (KPI) asosida professor-o‘qituvchilar, xodimlar faoliyatini baholash va baholash natijalariga asosan xodimlarni moddiy rag‘batlantirish hamda oylik maoshlariga ustamalar tayinlash maqsadida, tahliliy hisob-kitoblarni univning komissiya yig‘ilishiga taqdim etadi;
  14. shtatlar jadvaliga mos holda bo‘linmalarning xizmat vazifalari bo‘yicha yo‘riqnomalar yig‘ma jildini yuritadi;
  15. filialning shtat xodimlari bilan ta’minlanganligi (professor-o‘qituvchilar, yordamchi xodimlar, o‘rindoshlar va soatbaylar)ni nazorat qiladi;
  16. mutaxassislar tayyorlashni rejalashtiradi;
  17. tuman (shahar) statistika bo‘limlariga oylik, choraklik, yillik hisobotlarni taqdim qiladi;
  18. o‘quv mashg‘ulotlarini o‘tkazganlik uchun mehnatga soatbay haq to‘lash hisobini yuritadi;
  19. ijaraga berilgan mavjud bino va inshootlar bo‘yicha ijaraga oluvchilar tomonidan taqdim etiladigan shartnomalar hisobini yuritadi va kommunal to‘lovlar bo‘yicha ko‘rsatkichlarni mas’ul xodimlardan qabul qilib, tegishli hisob-kitoblarni buxgalteriyaga taqdim qiladi;
  20. filialni rivojlantirish bo‘yicha o‘rta va uzoq muddatli strategiyasini ishlab chiqishda qatnashadi;
  21. filialning biznes-rejasini ishlab chiqadi.
  22. Bo‘lim o‘z vakolatlari doirasida boshqa vazifa va funksiyalarni ham amalga oshirishi mumkin.

 

Buxgalteriya faoliyati

     Hisobxona filial direktori bo‘ysunadi. Hisobxona moliyaviy-iqtisodiy masalalar bilan bog‘liq hisobotlarning haqqoniyligi va ularning topshirilishi uchun mas’ul va javobgar hisoblanadi. Hisobxona filialningning moliyaviy ahvoli, pul mablag‘larining maqsadli sarflanishi, ma’muriy-xo‘jalik bo‘limi bilan birga moddiy-texnika ta’minoti, moliyaviy-xo‘jalik faoliyati masalalarini tegishli tartibda muvofiqlashtirib boradi.

    Hisobxona reja-moliya bo‘limi bilan birgalikda belgilangan tartibda universitetning moliyaviy mablag‘lar bilan ta’minlanishini amalga oshiradi, buxgalteriya hisobi va hisobotini tayyorlaydi, taxlil qiladi, umumlashtiradi va natijasi yuzasidan rahbariyatga axborot beradi.

 

Buxgalteriya vazifalari va funksiyalari

 

Hisobxonaning asosiy vazifalari quyidagilardan iborat:

  1. buxgalteriya hisobini amaldagi normativ-huquqiy hujjatlar asosida yuritish, shuningdek, hisob ishlarini zamonaviy texnik vositalar va axborot texnologiyalaridan foydalangan holda tashkil etish;
  2. buxgalteriya hujjatlarini o‘z vaqtida va to‘g‘ri rasmiylashtirilishini hamda amalga oshirilayotgan operatsiyalarning qonuniyligini ta’minlash;
  3. budjet mablag‘larini, shuningdek, budjetdan tashqari mablag‘larni xarajatlar smetasida ko‘zda tutilgan muayyan maqsadlarga to‘g‘ri sarflanishi, shuningdek, pul mablag‘lari va moddiy qimmatliklarning butligi ustidan muntazam nazorat qilish;
  4. filialda buxgalteriya hisobini qonunchilik talablariga muvofiq yuritilishini tashkil etish;
  5. filialda xodimlarning ish haqlarini va unga tenglashtirilgan to‘lovlarini, shuningdek, talabalarning stipendiyalarini belgilangan tartibda hamda o‘z vaqtida hisoblab chiqish;
  6. xizmat safari xarajatlarining hisobini yuritish, ajratish va sarflanishi bo‘yicha asoslantiruvchi xujjatlarni hisobdor shaxslardan qabul qilish, rasmiylashtirish hamda belgilangan tartibda hisob-kitob qilish;
  7. smeta ijrosi jarayonida vujudga keladigan yuridik va jismoniy shaxslar bilan olib boriladigan hisob-kitoblarni o‘z vaqtida amalga oshirish;
  8. pul mablag‘lari, hisob-kitoblar va moddiy qimmatliklar, shuningdek, boshqa aktivlarni va majburiyatlarni inventarizatsiya qilishda qatnashish, inventarizatsiya natijalarini o‘z vaqtida va to‘g‘ri rasmiylashtirish hamda ularni buxgalteriya hisobida aks ettirish;
  9. moddiy javobgar shaxslarga ularning javobgarligida turgan moddiy qimmatliklarning butligini saqlash va hisobini olib borish yuzasidan tushuntirish ishlarini o‘tkazish;
  10. moddiy qimmatliklarni olish uchun berilgan ishonchnomalarni hisobini yuritish va ulardan to‘g‘ri foydalanilishni tashkil qilish;
  11. moliyaviy hisobotlarni belgilangan muddatlarda tuzish va topshirish;
  12. asosiy vositalar hamda boshqa moddiy qimmatliklarni ularning saqlanish va foydalanish joylarida butligini muntazam nazorat qilish;
  13. aktivlarning mavjud holati va harakati, mulkiy huquqlar hamda majburiyatlar, kreditorlik va debitorlik qarzdorlik holati to‘g‘risidagi ma’lumotlarni buxgalteriya hisobotlarida to‘liq va to‘g‘ri aks ettirilishini ta’minlash;
  14. talabalardan o‘qitishning to‘lov-kontakt turi bo‘yicha filial hisob raqamiga kelib tushgan mablag‘lar bo‘yicha tegishli bo‘limlarga ma’lumotlar berib borish;
  15. buxgalteriya hujjatlarini, hisob registrlarini saqlanishini ta’minlash;
  16. qonunchilikda nazarda tutilgan boshqa vazifalarni bajarilishini ta’minlash.
  17. Hisobxona o‘ziga yuklatilgan vazifalarni bajarish uchun quyidagi funksiyalarni amalga oshiradi:
  18. buxgalteriya hisobi va hisobotini belgilangan shakllarga mos xolda yuritilishini ta’minlaydi, taxlil qiladi va natijasi yuzasidan raxbariyatga axborot beradi;
  19. pul mablag‘larini, tovar-moddiy boyliklarni va asosiy vositalarni harakati buyicha xisobotlarning lozim darajada yuritilishini tashkillashtiradi, milliy standartlarga mosligini ta’minlaydi;
  20. moliyaviy hisobotlarni taxlil kilib, umumlashtiradi, raxbariyatga va tegishli organlarga ma’lumot taqdim qiladi;
  21. filialning budjet va budjetdan tashkari hisob raqamlariga pul mablag‘larining, shu jumladan, talabalardan o‘qitishning to‘lov-kontakt turi bo‘yicha pul mablag‘larining kelib tushishi va ularning sarf qilinishi bo‘yicha ma’lumotlar tayyorlaydi, ularni umumlashtiradi, natijalari yuzasidan rahbariyatga axborot beradi, tegishli organlarga hujjatlar tayyorlaydi;
  22. filialga ajratilgan ish haqi fondining to‘g‘ri ishlatilishini, shuningdek, ish haqidan budjet va budjetdan tashqari jamg‘armalarga to‘lovlarni to‘g‘ri xisoblanishini hamda o‘z vaqtida o‘tkazilishini taxlil qiladi;
  23. buxgalteriya faoliyatiga talluqli masalalarni muxokama qilish va o‘zaro tajriba almashish maqsadida vazirlikning markaziy buxgalteriyasi bilan hamkorlikda muassasalar hisobxona bo‘limi xodimlari bilan seminarlar, o‘quv mashg‘ulotlari va boshqa tadbirlarda ishtirok etadi;
  24. tovar-moddiy boyliklar va naqd pul mablag‘larini olib kelish xamda bajarilgan ishlar va xizmatlarni qabul qilish buyicha ishonchnomalar beradi, ularni ro‘yxatga oladi va hisobini yuritadi;
  25. filial tomonidan tuzilgan xo‘jalik shartnomalarning xisobini yuritadi, ijrosini nazorat qiladi, to‘lovlarning o‘z vaqtida amalga oshirilishini ta’minlaydi xamda shartnomalar nusxasini saqlaydi.